Presentació
El documental que hem fet ens parla de la necessitat d'un grup de gent d'educar als seus fills d'acord amb les seves creences, amb els seus ideals i amb el convenciment que és el millor per ells.
L'ESPAI D'EIVISSA és un lloc de trobada de pares i educadors que procuren que els seus fills s'eduquin en la natura, que es desenvolupin en un entorn de respecte i llibertat, on les activitats sogeixen del mateix infant i no des de l'egocentrisme de l'adult que vol veure el seu fill omplir les seves perspectives més altes.
Amb molta il·lusió, una mica d'experiència i molta bona voluntat, el projecte ha cobrat forma i comença el seu cami. On arribin pot ser no és tan important com que els nins i els pares tinguin una alternativa viable a l'escola "institucional".
L'espai està ple de racons, (musical, joc simbolic, cuina, sorral...) on els nens poden deixar volar la seva imaginació i exercitar el seu aprenentatge mitjaçant tot tipus de jocs manuals, simbólics i psicomotrius en un entorn natural i molt segur.
Amb aquest documental, vull exposar una altra forma d'educar, diferent amb moltes coses a la forma tradicional. Basada en la importància del desenvolupament natural del nen, amb una personalització molt més gran i amb una simbiosi amb la natura.
Degut al compromis al que hem arribat amb els interessats de no penjar el video a Internet, no puc mostrar-ho en el bloc, encara que si puc enssenyar un petit vídeo on surten parts de la insta·lació.
Demano disculpes tant per la qualitat de les imatges com per la del montatge. El vídeo i jo no ens portem gaire be.
Triptic i text de presentació |
Varem estar presents a l'apertura de l'escola
"Hola a totes i tots,Per fi estem preparats per fer la jornada de portes obertes de l'Espai d'Eivissa, projecte d'educació lliure. El gran dia serà l'1 de Maig.
A més de la xerrada informativa sobre el nostre projecte d'acompanyament respectuós, hi haurá contacontes, música en directe sorpreses, llimonada casolana i bon menjar al migdia.Us hi esperem!
L'espai d'Eivissa es troba al terme municipal de Sant Rafel, aprop de la discoteca Amnesia."
Algunes preguntes que varen fer als responsables del projecte
- Quines són les idees principals en les què es basa aquest projecte?
- Quines carències creus que té l’educació formal actual?
- Veus aquest projecte com una alternativa o com un complement a l’educació formal?
- Què pot aportar aquest projecte al sistema educatiu actual?
- Quines matèries es dónen al projecte? Quins horaris teniu?
- Quins recursos didàctics, material didàctic, utilitzeu al centre? Amb quines instal·lacions compteu?
- Quina és la finalitat del projecte?
- En quin model educatiu vos heu inspirat per a realitzar aquest projecte?
- Quines persones estan implicades en aquest projecte?
- Quins problemes organitzatius heu tingut? Quan neix la idea?
- Quina capacitat d’infants teniu?
- Edat dels infants als que va enfocat el projecte
- A nivell d’organització del centre, qui és el que fa la programació de l’aula? I el projecte de centre? Teniu projecte curricular?
- En què es fonamenta aquesta corrent pedagògica?
- Com tracteu la integració dins del projecte? Amb quins recursos conteu per a treballar amb infants amb NEE?
Reflexions
Molts duptes m'han sortit després de la visita al centre. Com a reflexió, ens podem fer preguntes com....- Ho aconseguiran?
- Estan suficientment preparats per afrontar el repte?
- És suficient la il·lusió per portar endavant un projecte d'aquesta envergadura?
- Sabran contagiar a més gent per que aquest projecte tingui una repercusió més gran en el futur?
- Aquesta educació preten substituir l'ecuació tradicional o complementarla?
- Per qué l'educació pública mai no ha utilitzat cap part d'aquesta metodologia?
Les respostes a moltes encara no hi són, però es resoldran en un futur. De moment he après que hi ha moltes formes d'educar i que prioritzen diferents objectius.
Podriem arribar entre tots a un acord?JUSTIFICACIÓ DE LES COMPETÈNCIES TREBALLADES__________________
1.- ÉS AUTÒNOM EN L'APRENENTATGE:1.1.- Cerca i accedeix a dades i recursos existents a l'hora de resoldre les activitats, tasques i situacions que es plantegen al Pràcticum i a l'assignatura. He tingut que accedir a informació i recursos materials diversos per realitzar el documental.1.2.- Reflexiona i pondera sobre elements que porten a una bona actuació professional. Aquesta entrada, es no més una presentació. Però en tot el treball he procurat reflexionar sobre els elements d'aquesta metodologia que porten a una bona actuació i els que no. He identificat més els que no, i coneixer el que no he de fer m'ha ajudat a aclarir el que si he de fer.1.3.- Accedeix i revisa altres blocs i experiències a partir de la contrastació de la informació recollida tant de la teoria com de la pràctica. Per aquest documental, he tingut que coneixer la teoria metodologica i la he comparat amb la realitat en el moment de veure el comportament i expresions dels interesats. Abans d'anar m'he /ens hem documentat amb altres fonts per coneixer el que ens anavem a trobar.2.- REFLEXIONA SOBRE EL SEU PROPI PROCÉS D'APRENENTATGE
2.1 Identifica punts forts i punts febles quant a les seves capacitats i competències professionals. Encara que no ve reflectit en aquesta entrada que es limita a la presentació del documental, aquest m'ha fet identificar millor que punts forts i debils tinc a l'hora d'afrontar un projecte amb gent amb la que no havia treballat mai. Per altra banda, he pogut contrastar els meus coneixements amb altra gent.2.2 Identifica les pròpies creences i concepcions; contrasta les creences personals amb les pràctiques i activitats que observa al centre. Comparar les teves creences amb una ideologia/metodologia tan diferent sempre ajuda a identificar les teves més clarament.2.3 Descriu el que vol aprendre, els objectius que es proposa. Encara que breument, si que exposo els motius d'aquest documental.2.6 Argumenta el que ha fet i per què. O almenys ho intento.____________________________________________________________________
No hay comentarios:
Publicar un comentario