Páginas

viernes, 7 de junio de 2013

Valoració de les competències assolides.





Si digués que en aquesta assignatura s'han enfortit molt totes les meves competències, mentiria. Les meves competències s'han enfortit des del començament de la carrera. En aquesta també, però tant com en les altres. Evidentment, hi ha algunes que tenen relació directa amb l'assignatura, i aquestes si han millorat més que les altres.
En tot cas, el que si ha millorat molt és la meva capacitat per analitzar-les. El mètode de posar, però sobre tot explicar, les competències, ajuda molt a pendre consciència de debó de quin aspecte estem treballant. En escriure les competències de cada entrada la primera vegada,  vaig posar les que creia que havia treballat, però sense justificar-les. Desprès de la revisió i de la correcció, en vaig veure obligat a trobar els motius de cada una d'elles, i algunes las vaig tenir que canviar. 
 
Amb això vull dir que fins i tot en aspectes del nostre pensament que creiem segurs, no ho son tant com creiem, i tant les presses, la comoditat o fins i tot la manca d'una flexió mínima abans de prendre decisions ens fan errar en allò que creiem més segur. La nostra capacitat de raonament.
 
A continuació, i per aclarir quines competències han millorat i quines no tant, expondré aqui les diferències que he notat des del començament fins al final d'aquesta assignatura.

 1.- ES AUTÒNOM EN L'APRENENTATGE:
 
1.1.- Cerca i accedeix a dades i recursos existents a l'hora de resoldre les activitats, tasques i situacions que es plantegen al Pràcticum i a l'assignatura. No ha millorat gaire
 
1.2.- Reflexiona i pondera sobre elements que porten a una bona actuació professional. Aquesta assignatura m'ha ofert la possibilitat de veure la realitat dels centres i comparar situacions diferents. Per tant crec que aquesta assignatura si ha estat molt treballada i millorada. De fet, és la que més vegades surt citada en l'apartat "competències".
 
1.3.- Accedeix i revisa altres blocs i experiències a partir de la contrastació de la informació recollida tant de la teoria com de la pràctica. No ha estat més o menys treballada que en altres.

1.4.- Arriba a conclusions elaborades a partir de la contrastació de la informació recollida tant de la teoria com de la pràctica. No he arribat a conclusions molt elaborades, crec. Era una assignatura pendent que he intentat treballar en algunes entrades més que en altres.

2.- REFLEXIONA SOBRE EL SEU PROPI PROCÉS D'APRENENTATGE

2.1 Identifica punts forts i punts febles quant a les seves capacitats i competències professionals. No he pogut, ja que les poques hores de feina que he fet m'he centrat més en observar als demés que a mi mateix.
 
2.2 Identifica les pròpies creences i concepcions; contrasta les creences personals amb les pràctiques i activitats que observa al centre. La primera part si ha estat molt important. La segona pel mateix motiu anterior, no ha pogut desenvolupar-se molt.
 
2.3 Descriu el que vol aprendre, els objectius que es proposa. Sempre he intentat justificar que hi ha darrera de les meves reflexions. La competència ha estat treballada, encara que no sé si ha millorat o no.
 
2.4 Es fa preguntes relacionades amb el propi procés d'aprenentatge. Més de les que he expressat per escrit, però gairabé com en altres assignatures.

2.5 Recull dubtes i dilemes. No ha estat tant treballada com creia. És la mania que tinc de intentar respondre-les!
 
2.6 Argumenta el que ha fet i per què. De forma irregular.
 
2.7 Reflexiona sobre els seus errors i cerca maneres de millorar en la seva actuació profesional. He apres, més que com m'agradaria ser, com no m'agradaria ser. 

3.- ANALITZA I REFLEXIONA SOBRE EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL

Aquestes competències, degut a la meva carencia de pràctiques, no han estat molt desenvolupades.

4.- ANALITZA I REFLEXIONA SOBRE ELS PROCESSOS D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE.

4.1.- Identifica els marcs teòrics que justifiquen o qüestionen les pràctiques que es duen a terme. No ha estat gaire desenvolupada, malauradament.

4.2.- Identifica bones pràctiques, les compara. Aquesta ha millorat bastant des del començament de l'assignatura. És una competencia que creiem que "portem de serie" i no és aixi.
 
4.3.- Elabora hipòtesis de per què passa un fet concret a partir d'un recull d'informació. No. Sempre estem fent hipotesi, però moltes vegades no las he expressat amb claretat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario